اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

موافقت کمیته تطبیق با برون‌سپاری کارگران فصلی فضای سبز شهرداری زنجان

فرماندار زنجان گفت: کمیته تطبیق فرمانداری زنجان بحث برون‌سپاری امور کارگران فصلی فضای سبز را به بخش خصوصی را تأیید کرده است.

موافقت کمیته تطبیق با برون‌سپاری کارگران فصلی فضای سبز شهرداری زنجان

رضا عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که شورای اسلامی شهر زنجان از سال 1396 پیگیر آن بوده و مصوبه آن به فرمانداری ارسال شد، امور اداره کارگران فصلی فضای سبز شهرداری به بخش خصوصی است.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه مصوبه مربوط به کارگران فصلی فضای سبز شهرداری دو بار به کمیته تطبیق فرمانداری ارجاع شده است، اضافه کرد: بحث برون‌سپاری موضوعی است که قاعدتا باید اتفاق بیافتد و مجموعه شهرداری‌ها باید نسبت به آن اقدام و در مراکز استان‌ها و سایر شهرداری‌ها امور خود را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی با بیان اینکه روال قبلی شهرداری بر این بود که با به کارگیری کارگران فصلی به صورت مستقیم با آنها ارتباط کاری داشت، گفت: در برون سپاری این ارتباط توسط پیمانکار خواهد بود.

عسگری با اشاره به اینکه فرمانداری مخالف برون‌سپاری البته با حفظ حق و حقوق کارگران نیست، اضافه کرد: اخیرا نیز که مصوبه مربوط به کمیته تطبیق ارجاع شده بود، تأیید شد، منتهی تأکید ما این است که صلاحیت و ضوابط برون‌سپاری به دقت بررسی شود.

فرماندار زنجان تصریح کرد: البته قطعا در فرآیند برون‌سپاری سازمان بازرسی و سایر دستگاه‌های نظارتی نظارت لازم را بر پروسه انتخاب پیمانکار و صلاحیت آن انجام خواهند داد تا حقوق کارگران به خطر نیافتد.

برون‌سپاری باید با حفظ حقوق کارگران رخ دهد

به گزارش فارس، بحث واگذاری نیروهای فضای سبز و خدمات شهری به بخش خصوصی، لایحه‌ای است که با وجود طرح چند باره آن در جلسه رسمی و علنی شورای شهر از دستور کار خارج شده است، موضوعی که در آخرین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان نیز از دستور کار خارج شد اما ظاهرا در جلسه رسمی و غیرعلنی مصوب شده است.

بر اساس طرح ارائه شده در این باره قرار است، امور نزدیک به یک هزار نفر از شاغلان در شهرداری زنجان که قرارداد کارگری دارند به بخش خصوصی واگذار شود.

پس از کش و قوس‌های فراوان و موافقت و مخالفت‌های بسیار در باره این موضوع؛ بحث واگذاری در شورای شهر با پنج رأی موافق و چهار رأی مخالف تصویب شده و با رأی مثبت کمیته تطبیق در فرمانداری مقرر شد این واگذاری انجام شود.

البته یکی از شروط کمیته تطبیق رعایت حق و حقوق کارگران و البته عدم تعدیل نیرو از سوی پیمانکاران است که شهرداری موظف به اجرای آن است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول